Ontwerp zelf de Gouden Gids cover 2010-2011!
Vanaf 5 mei kan je zelf de cover van de Gouden Gids van jouw regio ontwerpen. Op goudengids.be/covercontest kan iedereen zijn design opladen.
Diegene die de meeste stemmen verzamelt wint een jaar eeuwige roem op de cover van de Gouden Gids.
Met deze wedstrijd geven we de Gouden Gids een nieuwe boost en ook Belgische creatievelingen geven we een uniek platform met erg veel visibiliteit.
We moedigen ook iedereen aan om de wedstrijd bekend te maken. Deel de competie met je vrienden via sociale netwerken zoals Facebook, Netlog, Twitter, etc.
Beschik je zelf over een dosis creatief talent? Dan kan je natuurlijk ook meedoen. Iedereen wordt uiteraard op dezelfde manier gewaardeerd.
Oh ja, one more thing. De winnaars gaan niet alleen lopen met eeuwige roem op de cover van een Gouden Gids, maar ze krijgen er nog eens een spiksplinternieuwe iPad bovenop.
Doe nu mee met onze Gouden Gids Cover Contest.
Veel succes!
Deelnemen
- Creëer een design rond het thema ‘verbondenheid met je regio’.
- Dien je design in door het op te laden vóór dinsdag 25 mei 2010.
- Spoor je vrienden aan om massaal op je design te stemmen.
- Onze jury selecteert uit de designs met de meeste stemmen één winnaar per regio.
- Je wint: jouw design komt één jaar lang gesigneerd op de cover van de Gouden Gids in je regio én je krijgt er een iPad bovenop!
Voorwaarden
- Je moet de volledige rechten op alle elementen van je design bezitten. Anders gezegd: het gebruikte beeld, foto of tekening, moet een eigen creatie zijn.
- Het gebruikte beeld moet exact 218x182 mm groot zijn. Voor de wedstrijd is het opladen van een lage resolutie design voldoende. Om te winnen moet je wel over alle printklaar materiaal beschikken (300 dpi / RGB).
- Je kan alleen deelnemen voor de regio waar je gedomicilieerd bent.
- Je kan slechts één design indienen.
- En er is maar één winnaar per regio. Die wordt door een jury op woensdag 27 mei 2010 gekozen uit de drie designs die voor die regio het meeste stemmen vergaarden.
- Lees het volledige wedstrijdreglement (PDF, 64 KB).
Zoekwoorden: “gouden gids cover”, “gouden gids cover contest”, “gouden gids winnaars cover contest”, “gouden gids coverwedstrijd”, “gouden gids 2011”.
goudengids.be
Zowel op de wedstrijdsite als op deze blog staat dat het design in 300DPI/RGB moet worden afgeleverd. In het wedstrijdreglement staat echter het meer logische CMYK, wat toch wel een vrij belangrijk verschil is.
Je mag het beeld uploaden zoals je wilt.
Om te winnen moet je wel over al het printklaar materiaal beschikken (300 dpi).
Je moet het design dus wel zo ontwikkeld hebben dat wij het nadien kunnen gebruiken. Anders win je niet.
Ja, maar waar ik op doel is de volgende zin die je krijgt als je op “hoe deelnemen” klikt:
“Het gebruikte beeld moet exact 218x182 mm groot zijn. Voor de wedstrijd is het opladen van een lage resolutie design voldoende. Om te winnen moet je wel over alle printklaar materiaal beschikken (300 dpi / RGB).”
Dus hier wordt gesteld dat het printklare materiaal RGB moet zijn. Maar eigenlijk moet het CMYK zijn. RGB zijn monitorkleuren en CMYK print. In de PDF hierboven staat het dus wel juist vermeld.
hey,
Is er een mogelijkheid om men upload aan te passen. als je dit vergroot bekijkt worden de pixels uitgetrokken aangezien het niet in de template is geplaatst. Ik dacht dat dit zou worden geautomatiseerd.
mvg,
Jan
Jan, het beste is om gewoon hetzelfde design in de template te plaatsen en terug op te laden. Wij deleten je foute upload dan wel.
Ok, één probleem. Hij meldt me het volgende:
Je mag maar één design uploaden.
Je hebt dit design al geupload.
Dus uploaden onder een andere gebruiker?
Jan, ik vrees ervoor :-) Extra veiligheid die we hebben ingebouwd.
ok, done.
Je kan men oude upload verwijderen.
Niet dat het allemaal iets zal uitmaken :)
thx
Hallo,
Ik vroeg me af of mensen op dinsdag 25 mei ook nog kunnen stemmen voor mijn design? In het reglement staat dat de wedstrijd afloopt op “dinsdag 25 mei 2010 om 00:00h” maar ik hoop dat dinsdag daar dan nog bij inbegrepen is?
@ Jim en Jonas: Ik denk dat Jim bedoelde of de stemmen van dinsdag zelf nog meetelde. Het was niet duidelijk of 00:00 uur dinsdag dan wel maandag was.
gisteren liep ergens in de namiddag de stemming plots af, merkte ik op. Mijn vriendin kon daardoor geen stemmen meer ronselen ‘s avonds, wat zeer spijtig was!
Mag ik jullie er op wijzen dat er enkele deelnemers die in de top 3 zijn terecht gekomen niet aan alle voorwaarden voldoen! Toch werden deze niet uit de contest gehaald!
Ik geef een paar voorbeelden die meteen opvielen:
1. Christophe Leuckx => heeft gewoon een bestaand design gestolen: http://www.twmg.com.au/assets/images/graphic_design_winner_sydney.jpg
2. Valerie Letens => heeft geen eigen foto’s gebruikt; bijvoorbeeld:
http://laesterella.be/wp-content/uploads/2009/09/Gedicht_Boerentoren_01.JPG
en dan hangt hier nog de spandoek aan van “abc” wat ook een design van iemand anders is! (+ logo van Antwerpen…?)
Daarnaast vraag ik me af of jullie de wedstrijd niet verkeerd hebben aangepakt. In een aantal regio’s zijn er gewoon praktisch geen designs en dan nog slechte ook en in andere regio’s zijn er veel designs waardoor er veel goede designs niet in de prijzen vallen…
Ik denk dat er designs zijn zoals die van Frédéric Geerts die dan weer zo knap zijn en nog algemeen genoeg om ook voor een andere regio door te kunnen gaan. Misschien dat je voor de regio’s met slechte designs gewoon een design van een andere regio kiest. Wat staat er anders op de cover van pakweg Aarlen…
Een leerschool voor een eventuele volgende editie?
Herman V.
@ Jim Alleen de stemmen tot en met 00:00 tellen mee.
@ Herman We begrijpen je bezorgdheid. Maar we garanderen dat alleen maar designs die voldoen aan alle vereisten zoals gestipuleerd in het reglement de wedstrijd zullen winnen. Iedereen die in aanmerking komt zal moeten bewijzen dat hij/zij de rechten bezit op de creatie. We merken inderdaad ook dat bepaalde regio’s net iets succesvoller waren dan anderen :-)
Deze week beraden we ons over de winnaars en wordt iedereen hiervan op de hoogte gebracht.
Dan ga ik toch maar even vermelden dat siegfried schreurs op de één of andere manier meer dan een uur na de deadline nog een 20 tal stemmen is gestegen. Op de deadline zelf had hij 125 punten, net niet genoeg om in de top 3 te komen, een uur later had hij er 141. Nu één dag later heeft hij er 142.
Ook stel ik me vragen bij de brushes van designs zoals dat van Andries de Winter en Belleke Michèleke. Dit komt toch overeen met het gebruik van materiaal van derden.
Beste Geert, ik weet niet exact wat je bedoelt met ‘brushes’ want brushes heb ik niet gebruikt. de doos en de basisvormen voor de gekleurde vormen zijn in 3D gemaakt en in aparte lagen geexporteerd. De witte pijlen zijn in illustrator gemaakt, de lichteffecten in after effects, het geheel is in photoshop samengebracht (compositing) en geedit, met gradient overlays. de horizon is een collage van in stukken geknipte en zwaar bewerkte foto’s.
Beste,
Ineens kwam ik op uw opmerking terecht.. ik kan u met zekerheid zeggen dat mijn ontwerp volledig zelf ontworpen is van de eerste tot de laatste! Ik heb absoluut geen brushes gebruikt! Het is een combinatie van Illustrator, Indesign en Photoshop. Als grafisch ontwerpster ken ik mijn job door en door! Zelfs de Kathedraal heb ik zelf getekend. Pas dus op met zulke kritiek! En beelden van derden mochten gebruikt worden als ze rechtenvrij waren.
Mvg,
Michèle
@Jonas Eraly
Door de post van Herman ben ik zelf beginnen twijfelen, in mijn ontwerp (regio Brugge) heb ik het logo van West-Vlaanderen verwerkt, echter ik heb dit niet zomaar van het internet gekopieerd maar in illustrator zelf opgebouwd om in een tessellation (Escher) te passen (met idee nog een kleine extra symboliek voor verbondenheid). Ik heb dit dan ook staan als vector.
Ik weet nu niet als het wel mag om dat logo (ook al heb ik het zelf gemaakt) af te beelden ? Mocht dit niet het geval zijn kan hiermee rekening gehouden worden dat ik dit niet met opzet wou doen en het nog altijd kan verwijderd/vervangen worden van het ontwerp?
Mvg,
Michiel V.
mag ik hier eens goed mee lachen! als de stemmen tot 0:00 tellen waarom is het ontwerp van valerie dan gekozen?? ik heb hier een screenshot dat duidleijk aantoont dat valerie niet in de top 3 stond om 0:00
en over dat tweede kan ik kort zijn, gent en antwerpen plagiaat gefeliciteerd !!!!!!
Zijn er al winnaars bekend? Niemand van mijn kennissen die meegedaan heeft en in de top3 geraakt is heeft tot nu iets gehoord.
Worden de niet winnaars op de hoogte gebracht?
Beste Ronny. Op http://goudengids.be/covercontest kan u lezen dat: “Per regio worden de 3 designs met de meeste stemmen weerhouden. De Jury zal uiteindelijk één winnaar per regio selecteren. De winnaars worden op 27/05/2010 per email gecontacteerd.”
Welja… 27/5 was gisteren. Dus de winnaars zijn op de hoogte gebracht?
kan men dan ook op de website een bericht plaatsen dat de winnaars geselecteerd zijn geweest en gisteren op de hoogte werden gebracht? ik denk dat veel mensen zo niet in het ongewisse worden gelaten.
gewoon uit respect voor alle deelnemers…
Mogen de verliezers ook de uitslag kennen of blijft dit strikt geheim tot we de uiteindelijke Gouden Gids 2010-2011 aankrijgen?
Beste allen. De winnaars zijn geselecteerd. We moeten alleen nagaan of alle beelden “legitiem” zijn.
Het blijft toch nog steeds vaag voor iedereen, zijn de geselecteerden ook al gemaild?
de winnaars zullen al wel gemaild zijn anders kunnen ze toch niet nagaan of de beelden legitiem zijn? aan de jpeg die je moest insturen kunnen ze dat niet zien .ze zullen wel aan de winnaars het origineel ontwerp hebben gevraagd om dat dan na te checken denk ik. dus jammer voor mijn ontwerp maar helaas :-(
wat een prachtige organisatie eigenlijk wel… we zijn bijna een week verder en we krijgen nog steeds niets te horen van deze actie. bij deze wil ik er nog is op wijzen dat er in regio Hasselt rare praktijken zijn gebeurt een uur na de sluiting van de stemlinks… ma bahja, laat de grote bedrijven ma beslissen zeker… die weten het toch altijd beter
Vandaag is het reeds 31 mei.
Waar kunnen we de resultaten vinden van de coverwedstrijd?
Graag een reactie a.u.b.
Mvg,
Erwin Van Pottelberge
Kan er zo geen lijstje worden gegeven met de mensen die nu als winnaar zijn aangeduid?
En zijn hiervan al mensen die buiten de regels vallen na onderzoek? Want ik denk dat 1/3 van de ontwerpen niet aan de regels voldoet!
Is de winnaar van de iPhone ook al bekend?
Ik denk dat hier heel veel mensen met vragen zitten; nog een gebrek in de organisatie, zo blijkt.
Oorspronkelijk stond er dat de winnaars op 27 mei bekend werden gemaakt op de website. Nu staat er dat ze verwittigd zijn via e-mail. Zeer onduidelijk, mij dunkt…
Iedereen heeft toch het recht te weten wie als winnaar werd aangeduid?
Herman V.
Besten,
Ik heb net contact gehad met de 2 anderen die mee in de top 3 staan voor Antwerpen.
Zij zijn net als mij nog niet gecontacteerd geweest in verband met de uitslag.
Naar ons gevoel zijn er dus nog geen winnaars bekend (toch niet voor de provincie Antwerpen).
Nog even geduld hebben zal de boodschap zijn, denk ik.
De jury is nog steeds in beraadslaging. De winnaars zullen binnenkort gecontacteerd worden.
De uiteindelijke winnaars zullen dus nog ietsje langer op hun gratis iPad moeten wachten. Onze welgemeende excuses voor deze vertraging.
Allereerst: Excuseer? Vorige week waren de winnaars al geselecteerd… Nu opeens is de jury nog aan het beraadslagen?
Ten tweede: Wanneer gaan we nu eindelijk te weten komen wie de winnaars zijn? ‘Binnenkort’ en ‘zo snel mogelijk’ zijn geen geldige antwoorden. Eerst gingen we de 27ste de uitslag weten, dan de 28ste, we zijn nu 1 juni…
Derdes: wordt iedereen gecontacteert (ook de mensen die NIET gewonnen hebben). Dit is een vraag die al meermaals gesteld werd…
En ten laatste: Het is best onprettig dat er nu een nieuwe wedstrijd georganiseerd wordt, met dezelfde prijzen terwijl dat bij de oude (=deze) wedstrijd nog niet eens de winnaars bekend gemaakt werden…
laat me eens raden Antwerpen is de “culprit”
de jury kan maar niet kiezen uit de top 3 van Antwerpen.
zoals ik dus al voorstelde kijk niet naar de stemmen en kies voor het mooiste en beste ontwerp namelijk dat van jim van der beken.
en dan moet je weten dat ik zelf ook meedoe voor Antwerpen maar dat van mij is bijlange zo mooi niet.
@ Miranda:
Iemand anders kiezen is niet echt een oplossing denk ik. Dan zouden ze hun eigen regels teniet doen. Er over nadenken over hoe men het bijvoorbeeld volgend jaar moet aanpakken moet wel zeker gebeuren.
Dat jij zou kiezen voor dat van Jim vdb is uw smaak natuurlijk, wat zit je dat de jury nu op te dringen? Ik zou dan zelf voor Frédéric Geerts gaan; smaken verschillen nu eenmaal en bij mijn weten zal de jury ook wel een smaak hebben; alleen houden ze het lang in hun mond voor het in te slikken.
Ik wil weten wie de iPhone wint, ja! Kan dat al niet worden bekend gemaakt?
Alleen kalmte kan u redden
Het blijft precies maar duren… Voor de mensen die wachten zou het echt wel leuk zijn als we tenminste wisten hoelang het nog duurt voor er een resultaat mag verwacht worden…
Artikel 5 van het wedstrijdreglement: Op donderdag 27 mei 2010 worden de 10 winnaars (1 per regio) op de Gouden Gids® website bekend gemaakt.
Nog niemand van de 3 eerste heeft tot hiertoe iets gehoord.
Halloooo ??
Volgens mij heeft de organisatie zich in de problemen gewerkt met hun eigen regels. Deelnemers mochten enkel een cover ontwerpen voor de regio waarin ze wonen, met als gevolg dat regio’s als Aarlen, Charleroi-Namen en Bergen niet eens 3 inzendingen haalden, en bv. Antwerpen een overdosis aan inzendingen kreeg.
Daarnaast werkt de misleidende en onvolledige informatie sterk op de zenuwen. Probeert de organisatie er nu alles aan te doen om rechtvaardige winnaars te selecteren ? Of was dit gewoon een een vermomde reclamecampagne om de naam Gouden Gids nog eens te verspreiden (ongetwijfeld) waarmee men ook nog eens goedkope ontwerpen kon laten maken (een professioneel grafisch ontwerper verdient meestal meer dan de prijs van een ipad).
Ik hoop voor alle deelnemers dat de jury weldra heldere informatie geeft over de stand van zaken, met een concrete datum wanneer de winnaars gecontacteerd zullen worden.
@ Lieve:
Zoals ik al schreef:
“… Daarnaast vraag ik me af of jullie de wedstrijd niet verkeerd hebben aangepakt. In een aantal regio’s zijn er gewoon praktisch geen designs en dan nog slechte ook en in andere regio’s zijn er veel designs waardoor er veel goede designs niet in de prijzen vallen…
Ik denk dat er designs zijn zoals die van Frédéric Geerts die dan weer zo knap zijn en nog algemeen genoeg om ook voor een andere regio door te kunnen gaan. Misschien dat je voor de regio’s met slechte designs gewoon een design van een andere regio kiest. Wat staat er anders op de cover van pakweg Aarlen…”
Er zijn genoeg goede ontwerpen die neutraal genoeg zijn voor andere streken.
Ze kunnen best voor die “zwakke” regio’s een winnaar aanduiden die de iPad krijgt want daar deden die slechte ontwerpers het waarschijnlijk voor. En op de cover een knap neutraal ontwerp uit een andere regio drukken.
Meer mensen tevreden en toch knappe covers in heel België.
Herman V.
Nog een paar dagen en tis 2 weken geleden dat we hier moesten weten wie de winnaars waren… Hoe staat het ermee?
Ik ben niet iemand die direct commentaar gaat afvuren op bedrijven die wedstrijden organiseren, deelnemers mogen al blij zijn dat ze iets kunnen winnen en kunnen deelnemen. Het bedrijf heeft nog iets anders te doen dan 100 ontwerpen een voor een na te kijken. Toch ben ik ook aan het wachten op nieuws, maar heb even geduld. Ik vind wel dat het moeilijk is om na te gaan of een ontwerp echt is en dat hadden ze misschien op voorhand moeten incalculeren. Maar iedereen maakt wel eens fouten en die worden dan ook passend opgelost, dus nog even tijd en we zien wel!
@Robby Van Genechten
Akkoord, maar hoe kunnen ze nagaan dat het ontwerp niet gestolen is zonder de source ? De source is toch al een 1ste (grote) aanwijzing wat echt is en wat niet ?
Bijvoorbeeld : Christophe Leuckx => heeft gewoon een bestaand design gestolen: http://www.twmg.com.au/assets/images/graphic_design_winner_sydney.jpg
Dan is er toch veel kans dat hij in zen source enkel die afbeelding in high res heeft staan? En geen layers etc.
? dus als je geen layers hebt in je ontwerp is het volgens sommige zeker gepikt?? en als je zelf een foto hebt genomen ? dan heb je toch geen layers? mijn ontwerp is een foto die ik zelf heb genomen en toch bevat mijn ontwerp maar 1 layer en 2 sublayers .
ik moet wel zeggen dat ik het verdomd knap vind dat je dat origineel design dat christophe gepikt heeft hebt gevonden amai. heb je daar lang achter moeten googlen?
@miranda
Daarom zeg ik ook dat de source een 1ste (grote) aanwijzing is, voor composities en getekende dingen zeker, maar ook voor foto’s valt er al wat uit het origineel te halen.
Dat van Christophe heb ik niet gevonden maar Herman (zie comment van 26 mei)
Volgens mij is het inderdaad voor hun gemakkelijker om bijvoorbeeld de photoshop-files en bronbestanden te vragen aan de drie eersten. Het is heel gemakkelijk een photoshop-file heel klein te maken, dan wel in een veel lagere resolutie, maar als controle kan dit handig zijn. (Illustrator-files zijn meestal geen probleem.)
Als de drie eersten dan niet voldoen, gaat men naar de 4de, enz..
Eventueel alleen als er twijfel bestaat. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen.. Ze zullen wel hun redenen hebben om het zolang te laten duren.
Misschien helpt het om hun aan te moedigen:
Komaan jury en Gouden Gids!!! :-)
Even ter informatie: maandag komt onze lijst met winnaars online. Zoals jullie allemaal wel weten duurde het deze keer aanzienlijk langer vooraleer de uitslag bekend raakt, om zeer uiteenlopende redenen.
proficiat aan de winnaar uit gent om zijn origineel ontwerp,
ook proficiat aan de jury om na twee weken de ‘legitimiteit van werken’ te controleren. dit is trouwens de foto van het internet geplukt die de winnaar heeft gebruikt. http://www.girlscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/gent+night+1.jpg
het is niet omdat ik niet gewonnen heb, het is wel omdat ik verontwaardigd ben omdat sommigen effectief wel tijd gestoken hebben in een origineel ontwerp, en dat met plezier gedaan hebben, en er dus blijkbaar anderen zijn die het zich wel iets te gemakkelijk gemaakt hebben, en daar dan nog mee winnen ook.
Je hebt gelijk. Ik stuur dit door naar de verantwoordelijken.
Ik had al eerder gezegd dat Siegried Scheurs een paar uur na de deadline opeens nog 30 stemmen bij had gekregen die hem opeens in de top 3 plaatsten. Nu heeft hij nog gewonnen? Als je 2 weken ‘onderzoek’ doet naar zo’n dingen dan lijkt het mij niet zo moeilijk om zoiets te vatten.
Zie net ook de winnaars, ik wil jullie toch nog wel duidelijk maken dat er toch nog enkele inzendingen zijn die elementen met copyrights bezitten die bijna onmogelijk van de ontwerper kunnen komen! Ik wil dit enkel zeggen omdat jullie bedrijf hoge boetes kan krijgen als dit zo gedrukt wordt!
hier is de foto van de kai-mook die te zien is in het Antwerpse Design, dus die is ook auteursrechtelijk beschermd:
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/nieuwe-foto-s-van-opgroeiende-kai-mook.aspx
Bron: GVA
robby fantastisch goed gevonden van de kai mookfoto chapeau. dat mensen na al dit bewijs nog glashard kunnen staan liegen is echt frappant. straks gaat ze nog beweren dat gva de foto van haar heeft gestolen. en het is toch wel zeer straf van valerie dat ze in het bezit is van een foto die in 2004/2005 is genomen. want het gedicht van tom lanoye dat aan de kbc toren hangt is in april 2005 verwijderd. nog straffer is dat ze uberhaupt een foto gebruikt die al 5 jaar oud is. had ze geen tijd om een nieuwe te maken van de kbc toren zonder het gedicht op?
Wat Andries daar schreef, wou ik ook net zeggen. Goed dat nog iemand het zag.
Daarnaast zijn de foto’s van Dominique Coulon (Bergen) ook van het net geplukt.
voorbeeld: http://www.elysium.nl/gfx_content/277%20x%20418%20px/Hotstone%20massage%20178x420px.jpg
Van Valerie Letens (Antwerpen) werd het eerder (hierboven) al vermeld dat de foto van de boerentoren geen eigen foto is; dit werd al aangetoond met een link: http://laesterella.be/wp-content/uploads/2009/09/Gedicht_Boerentoren_01.JPG
Toch wint dit ontwerp!
Ik dacht dat de jury zoveel tijd nodig had om te controleren of alles legitiem was. Blijkbaar hebben ze niet veel moeite gedaan…
Ik citeer wat de mensen van Gouden Gids hierboven schreven:
“We begrijpen je bezorgdheid. Maar we garanderen dat alleen maar designs die voldoen aan alle vereisten zoals gestipuleerd in het reglement de wedstrijd zullen winnen. Iedereen die in aanmerking komt zal moeten bewijzen dat hij/zij de rechten bezit op de creatie.”
Wat het ontwerp van Dominuqe Coulon (Bergen) betreft. Dit is inderdaad een gelijkaardige foto, maar wanneer je de grootte van de stenen bekijkt zie je zeer duidelijk dat dit niet identiek is.
Het ontwerp van Valerie Letens (Antwerpen) is een collage van foto’s waar zij misschien niet de volledige rechten over heeft.
Time to doublecheck that…
Er werden al 2 photos gevonden die niet von haar zijn.
disqualification!
Jay
Super ! ik heb een Iphone gewonne !!
Ja weer typisch goudengids zeker ???? eerst sta erop da ik gewonne heb en nu iemand anders ??? vriendjespolitiek zeker !!!
Daarstraks stond inderdaad uw naam bij de winnaar van de iPhone.
Het wordt dringend tijd dat er eens iemand klacht indient tegen deze wedstrijd, want dit begint echt belachelijk te worden.
wat dacht je van de winnaar van antwerpen http://laesterella.be/wp-content/uploads/2009/09/Gedicht_Boerentoren_01.JPG
ik snap trouwens niet hoe dat plagiaat ontwerp van valerie gekozen is want zij stond om 0:00 toen de wedstrijd afliep niet in de top 3 . de volgende dag toen de wedstrijd eigenlijk al afgelopen was heeft zij dan ineens op een paar uur nog veel stemmen bij gekregen (valse stemmen )
Klacht,klacht,klacht ….. das het enige da jullie kunnen .. Ik hoop da jullie beseffen dat de mensen die jullie zwart maken en van dingen beschuldigen waar je zelf geen weet van hebt van wat je zegt WEL WAAR IS .. dat die ook een klacht kunnen neerleggen tegen jullie… Dus beste miranda ik zou maar minderen als ik u was en u enkel bezig houden met u huishoudelijke taken. Ik denk niet dat wij belastingen betalen om mensen hier te komen uitmaken en te beschuldigen ?
Hoi “Stop met zeveren tegen goudengids”
Bij de meeste mensen lees ik argumenten, referenties en bewijzen van het op zijn minst ‘dubieus zijn’ van herkomsten. Ik verwijt het goudengids niet onmiddelijk, maar het is op zijn minst ironisch wanneer je beweert dat de vertraging komt door ‘bronnencontrole’.
Bij jou lees ik alleen een mening van iemand, die zelf niet echt beseft wat hij zegt. De beargumenteerde berichten van deze mensen zal geen rechter beoordelen als ‘laster en eerroof’, en je mag me gerust vertellen op welke andere basis ‘goudengids’ een klacht zou kunnen neerleggen tegen hen. Een willekeurige advocaat uit die goudengids haalt dat al helemaal onderuit.
Verder bestaat je bericht alleen uit taalfouten (‘uW taken’) en gratuite ‘ad hominem’ argumenten: ‘en u enkel bezighouden met uw huishoudelijke taken’. Geen enkele rechter gaat je ervoor veroordelen, ik zal niet zo dom zijn om dat te beweren, maar je zou je in elk geval diep moeten schamen voor zo’n vertoon van vrouwonvriendelijkheid en respectloosheid.
Kortom: gelieve je bericht nog eens na te lezen, vooraleer het te posten.
toch wel erg dat jullie als volwassen mensen hier blijven door dramme…
hebben jullie nu niks anders te doen dan heel der dagen inspecteur “zoek de foto” te spelen… Ik denk dat jullie maar best even naar jullie eigen design kijken.. En ik denk dat gouden gids jullie echt al kotsbeu is…
En wat gent betreft… een hele foto pikken is wel iets anders dan gewoon een mooi idee hebben en dit uitwerken…
Dat kunnen jullie toch niet menen? Het ontwerp van Antwerpen is duidelijk gestolen http://laesterella.be/wp-content/uploads/2009/09/Gedicht_Boerentoren_01.JPG
het ontwerp van antwerpen is duidelijk gestolen..???.. echt zielig van jullie om zo te ligge zeveren ! Dat ontwerp is juist niks gestolen !
tis niet omdat er ene foto op internet sta dat iemand anders die dan ook ni kan hebben he..Maar zo ver denken jullie dan weer ni na :-) nen olifant,de kathedraal da kan ook alleen ma op internet staan zeker ??? want mensen trekken der natuurlijk geen foto’s van he ! Tis echt duidelijk dat er ma 2 mensen echt gefrustreerd zijn over deze wedstrijd, wss zijn ze dan nog de oudste van de hoop ! goed bezig zou ik zeggen
Hoe verklaar je dan dit:
http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gva/2009/07/10/514716/nieuwe-foto-s-van-opgroeiende-kai-mook_5_460x0.jpg
Het kan niet dat de olifant net op het moment dat jij een foto trok en op de moment dat de GVA een foto trok in dezelfde houding stond met dezelfde lichtinval…
En ja ik ben waarschijnlijk meer dan dubbel zo oud als jij. Maar ik streef wel naar eerlijkheid.
Ik schrijf gedichten en zou ook niet willen dat iemand zonder mijn toestemming te vragen mijn gedichten gebruikt. Dat is voor fotografen net hetzelfde.
De gouden gids kan hier ook problemen mee krijgen als ze dit drukken!
En of jij nu wint of niet, mijn nichtje zat toch al niet bij de eerste 3, maar mij gaat het dus niet om uw ontwerp specifiek maar om de volledige organisatie waar iets aan schort!
ik heb het zelf eens meegemaakt, ik trok een foto, die ik ten goede titel op het internet heb gezet, enkele weken later kwam mijn foto ergens terug zonder maar iets te vragen, bijna was die foto gepubliceerd (jammer voor mij, want anders had ik mooie schadevergoedingen kunnen vragen aan 100 € per afbeelding).
Dus ik vind het niet kunnen dat mensen gewoonweg foto’s van het net plukken als er in het reglement staat dat ALLE rechten tot u moeten behoren.
Wij doen dit uit rechtvaardigheid. dit is geen verwijt naar Gouden Gids, maar wel naar de deelnemers die niet eerlijk zijn!
herman dit was als reply voor het bericht van “stop met zeveren tegen gouden gids” die het nodig vind om persoonlijke aanvallen te doen terwijl dit maar een wedstrijd is. ik snap niet hoe dat bericht uberhaupt door de filter is geraakt want daarin wordt de huisvrouw als zodanig belachelijk gemaakt.
valerie heeft een grote mond omdat ze weet dat die foto niet van haar is. laat ze maar eens bewijzen dat het wel zo is. en haar nederlands is niet van over naar huis te schrijven, betalen wij daarvoor belastingen?
@ Miranda: “OM over naar huis te schrijven” ;) :D :p
LOL herman je hebt gelijk “wink”
spijtig ik ben niet gewonnen :-(
maar voor een meisje van 13 jaar vind ik dat ik toch een mooi ontwerp had.
Alvast bedankt voor jouw deelname, Lien. Blijf vooral zo creatief bezig. Met een beetje geluk behoor je de volgende keer wel tot de winnaars. Nog een leuke dag verder!
Wat een slechte publiciteit is deze wedstrijd toch voor de Gouden Gids…
Eerst duurt het eeuwen tot de winnaars bekend gemaakt zijn, dan als die uiteindelijk bekend zijn, blijkt dat verschillende deelnemers nog steeds auteursrechten geschonden hebben…
Heb gezien dat de “winnaar” van Gent, al gedeleted is en een nieuwe winnaar verkozen is.
Maar wat dan met ontwerpen zoals dat van Aarlen? Die foto is duidelijk van internet geplukt, zie post hierboven.
Ik denk dat deze wedstrijd verschrikkelijk slecht georganiseerd is, om alle eerlijkheid te behouden zou er geen enkel ontwerp gekozen mogen worden die bestaat uit fotomateriaal die op internet te vinden is. Enkel eigen beelden en zelf gecreëerde creaties!
En heropening van deze wedstrijd met strikte regels die voor iedereen duidelijk zijn en een betere organisatie zouden dit soort wedstrijden goed doen!!
De winnaar van Gent werd vervangen omdat het niet om een origineel ging. We bekijken momenteel nog de inzendingen voor Aarlen en Antwerpen. Het is zeker waar dat het afhandelen van een dergelijke creatieve wedstrijd meer tijd in beslag had moeten nemen. Eén voormiddag in mei was duidelijk te kort. Natuurlijk trekken wij hier ook onze lessen uit.
Wat je in Gent kan doen moet je toch ook in Antwerpen en Aarlen durven doen. Eerlijkheid is de beste remedie, Antwerpen heeft een schitterend ontwerp waar veel werk in gekropen is. Maar alle afbeeldingen zijn afbeelding die op het net staan (dus auteursrechten)
Aarlen heeft geen ontwerp dat is puur een foto die ingestuurd is, en die is dan nog van internet gehaald
En wat met de nieuwe winnaar van Gent? Die gsm is toch ook een afbeelding van op het internet, is dit dan geen plagiaat?
Hopelijk woden de lessen hieruit getrokken, want dit kan stukken beter! Toch een schitterend initiatief, spijtig van het verloop
als jullie nu eens echt zouden kijken naar de top 3 om 0:00 dan zouden jullie zien dat het ontwerp van mijn zoon chris het enige ontwerp is dat echt een eigen ontwerp is. het ontwerp is een foto die ikzelf genomen heb. het is een soort van gele duimspijker op een kaart van antwerpen gepint. jullie moeten jullie woord houden en enkel de stemmen laten gelden tot 0:00 . valerie stond om 0:00 niet in de top 3 ze is pas de volgende ochtend in die top 3 geraakt. ik heb er verdorie nog speciaal voor getelefoneerd naar truvo en de heer aan de telefoon bevestigde mij dat de stemmen NA 0:00 NIET MEER WERDEN BIJGEREKEND. maar dat is blijkbaar niet zo want anders kon het ontwerp van valerie nooit uitgekozen zijn.
Dus jij beweert dat mijn ontwerp geen eigen ontwerp is?
Grafisch ontwerp is mijn beroep dus ik ga heus geen tekening ergens stelen…
Over uw foto zou je dan ook kunnen zeggen dat het een foto is getrokken van een tekening met auteursrechten. Want de wegenkaart van Antwerpen werd door iemand anders getekend…
tim, ik bedoelde eigenlijk ontwerp dat puur een foto is .
misschien heb ik het wat verkeerd geformuleerd mijn excuzes.
ik zou graag je ontwerp willen bekijken maar gouden gids heeft ze al verwijderd “zucht”
En de winnaar van Hasselt dan? Hoe vaak moet ik nog zeggen dat deze persoon na de deadline pas in de top 3 terecht is gekomen?
het haalt niets uit. daarnet nog een mail gehad van een truvo medewerker.
blijkbaar zijn ze bij truvo niet in staat om de stemmen na 0:00 eruit te filteren. ze beweren dat mijn zoon niet in de top 3 stond om 0:00 nou dat is toch niet wat ik op mijn computer heb staan.
de top 3 was zonder valerie zeker weten. nu ja het kan mij niet meer schelen, als ik zie dat valerie met truvo goede vriendjes is op twitter dan hou ik het hier voor bekeken.
ik vind het niet erg dat ik die ipad niet win maar ik wil wel dat het er EERLIJK aan toe gaat. dat er voor antwerpen maar een MOOI ONTWERP WINT zoals dat van jim van der beken of ja herman frederic geerts ook mooi.
ik speel al 5 jaar wedstrijden en heb nog al geweten dat er mensen wonnen die “toevallig” vrienden waren met iemand die de wedstrijd mee organiseerde . het ging hier om een reis naar new york .
Dan vraag ik me evenzeer af hoe het met de rechten op zijn afbeeldingen zit. Maar langs de kant van Truvo blijft het toch akelig stil.
Zowel voor Antwerpen als voor Aarlen werden al bewijzen gevoerd.
Antwerpen: boerenstoren en olifant zijn duidelijk dezelfde foto’s. Je ziet dit aan de lichtinval en houding van de olifant en aan het perspectief van de boerentoren.
Aarlen: die ene foto werd al gevonden. Hier is de foto van het hert: http://www.kernassurances.fr/courtier-assurances/nos-valeurs-nos-garanties/cerf%201.jpg
Bij beiden dus een dubbele reden tot diskwalificatie!
Eerlijkheid duurt het langst, of we nu liggen zeiken of niet!
Ik begrijp niet goed wat hier allemaal gebeurt.
Het ontwerp van Gent werd meteen vervangen wanneer bleek dat de foto op internet te vinden was.
Voor Aarlen en Antwerpen werden ook al voor elks 2 foto’s gevonden op internet en deze worden niet vervangen…
Het viel me zelfs op dat je gewoon in Google Afbeeldingen “cerf” moet typen en je vindt het hert van het ontwerp van Aarlen op de eerste pagina (wat je trouwens moeilijk een ontwerp kunt noemen).
Als je in Google Afbeeldingen “Kai Mook” typt, zie je ook de gebruikte foto op de eerste pagina. En dit geldt ook voor het woord “Boerentoren”!
Waarom Gent wel en de andere regio’s niet? De oorspronkelijke winnaar van Gent zal hier ook niet om kunnen lachen dan, denk ik.
is het normaal dat truvo op twitter bevriend is met 1 van de winnaars?
Natuurlijk is dit normaal. Bij mijn weten bent u ook bevriend met Gouden Gids op Facebook.
Al dit gezever hier, het is terecht dat alle mensen met foto’s of andere gekopieerde materialen onmiddellijk gediskwalificeerd worden , maar stop voor de rest eens met die complottheorieën.
Ik ben er zelf niet bij, maar een proficiat voor de winnaars!
Voorlopig blijven de reacties open, voor beleefde reageerders.
Het is niet zo verwonderlijk dat er verhit wordt gereageerd als Truvo niet duidelijk reageert en zich duidelijk zelf niet aan de regels van de wedstrijd houdt.
1. Waarom is het ontwerp van onderandere Antwerpen nog niet verwijderd als er foto’s in zitten die auteursrechtelijk beschermd zijn?
2. Waarom wordt er niets aan gedaan dat de winnaar van Hasselt pas na het afsluiten van de stemmen (en dan heb ik het over 2 of 3 uur in de namiddag, niet om 12 uur ‘s nachts!) pas in de top 3 terecht is gekomen en dus eigenlijk zelfs geen recht had om verkozen te worden?
3. Waarom werd de naam van de winnaar van de iPhone achteraf opeens veranderd?
Deze 3 dingen zouden beantwoord en vooral opgelost moeten worden. Bij Gent is dit gebeurd (maar bij de nieuwe winnaar is het nog steeds niet duidelijk of de rechten op alle foto’s wel aanwezig zijn), maar bij de andere regio’s wordt er helemaal niets ondernomen.
en 1 van die regels was dat de wedstrijd werd afgesloten om 0:00 en niet om 12:00 de volgende dag .
en de foto van de kathedraal heb ik ondertussen ook gevonden. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Antwerpen_kathedraal02.jpg
hoe heb ik dit gevonden? ik heb een stuk uit valerie haar ontwerp gesneden en ook een stuk uit die wikimedia foto en nu moet je eens goed kijken naar de tinypic link en vooral naar wat er in de rode cirkels staat. >> http://i48.tinypic.com/3503z0o.jpg
ik probeer het nogmaals want gouden gids heeft mijn vorige bericht niet gepost . mag niemand de waarheid niet weten misschien? hier de link naar de foto die valerie heeft gebruikt van de kathedraal.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Antwerpen_kathedraal02.jpg
hoe heb ik dit ontdekt? een stuk uit het ontwerp van valerie en uit de wiki foto geknipt .
en nu goed kijken naar de link van tinypic en vooral kijken naar de twee rode cirkels >> http://i47.tinypic.com/2ln8msm.jpg
Paranoia is nergens voor nodig.Op het moment dat u uw berichten plaatste (vrijdagavond en zaterdamiddag) was er niemand actief bezig met het beheren van de blogreacties. Dit is de enige reden waarom ze niet altijd onmiddellijk verschijnen.
Ja, komaan, nu is het echt duidelijk he.
Antwerpen: boerentoren, Kai Mook en Kathedraal. Al 3 weerlegd.
Aarlen: beide foto’s weerlegd.
Ontkennen kan niet meer he.
Ik denk dat er snel zal moeten beslist worden nu he. In juli zou de nieuwe Gouden Gids aan onze voordeuren moeten liggen. En die covers moeten nog gedrukt worden… ( ? )
Herman V.
Ik vraag mezelf af of deze berichten uberhaupt wel bij de jury terecht komen.
Ik kan mij voorstellen dat deze berichten wel door de blogadministrator worden gelezen. Maar uiteindelijk moet die jury er wel van op de hoogte zijn voor ze een beslissing kunnen maken.
(wel raar dat het voor Gent wel meteen in orde kwam; och arme die oorspronkelijke winnaar dan. Hij werd wel afgestraft en anderen met dezelfde fout niet)
Is er geen manier om de jury te contacteren?
Herman V.
Beste Herman. Alle opmerkingen werden en worden doorgegeven. De jury was zeer snel op de hoogte gebracht van de kwestie met Gent, en dit is eveneens het geval voor Antwerpen en Aarlen. Er zijn geen verdere details, dit is tussen de deelnemers in kwestie en de jury. Een tijdige afhandeling zou welkom zijn, maar dit ligt niet in de handen van de blogadministrator.
Wat ik nu van u lees is dat er met de winnaars onderhandeld wordt om bepaalde wijzigingen aan een ontwerp te doen om toch aan de regels te voldoen.
Dit vind ik persoonlijk onaanvaardbaar. Die mensen hebben doelbewust tegen de regels in gehandeld met het risico op diskwalificatie als het uit zou komen. Het is nu uitgekomen en toch wordt er niet op de gepaste wijze gereageerd. Bij Gent werd dit diezelfde dag nog opgelost, we zijn nu één à twee weken verder en de andere overtredingen zijn nog steeds niet verwijderd.
Ook is er totaal geen reactie gekomen op mijn punten, die volgens mij bij veel mensen spelen.
Mogen wij ook weten wat de jury van plan is qua “onderhandeling” met de ‘winnaars’?
Bedankt.
De persoon die het hier over “onderhandelen” had was Johan Vertongen. Bij mijn weten werkt deze persoon niet voor de Gouden Gids. Dat maakt het natuurlijk moeilijk om een hypothetische planning van dergelijke assumpties te verduidelijken.
Met onderhandelen bedoel ik dan: “Wat is er aan de winnaars gevraagd?” En: “Hoe hebben ze hierop gereageerd?”
We hebben toch het recht dat te weten.
En wat is het verschil met die van Gent die wel meteen kon veranderd worden?
Bij dergelijke onderhandelingen is de blogadministrator niet betrokken.
Welja, het was een vrije interpretatie van uw woorden, maar ik merk wel een duidelijk stilzwijgen op tegenover iedereen die meer informatie vraagt.
In plaats van rechtstreeks met informatie naar buiten te komen merk ik eerder op dat er geprobeerd wordt geen informatie te geven tot het sowieso te laat is en de gidsen gedrukt zijn.
Op dergelijke vragen kan ik u zelf moeilijk een antwoord geven. U moet weten dat de blogadministrator en de wedstrijdjury niet dezelfde persoon zijn. Alle vragen op deze pagina werden en worden nadrukkelijk doorgegeven, met dagelijkse navraag.
Dus tussen die van Aarlen en van Antwerpen is er overleg met de jury en tussen die van Gent en de jury niet? Daar werd het wél meteen veranderd!
De oorspronkelijke winnaar van Gent heeft toch wel evengoed het recht zich te verdedigen, net zoals Aarlen en Antwerpen nu blijkbaar die kans wél krijgen.
Wat voor een overleg is er dan met de jury als ik vragen mag?
Herman V.
Helaas kan en mag ik u geen minuten bezorgen van dergelijke gesprekken. Het lijkt me vrij duidelijk dat dit een zaak is tussen de betrokken partijen, zonder verplichting tot inzage van derden. Zowel u als ik zullen geduld en vertrouwen moeten hebben.
Maar nu gaat het er over! Antwerpen heeft het design mogen veranderen met andere foto’s.
Dan wil Gent zijn design ook mogen veranderen!
Dit kan niet!
Protest!
Herman V.
leve de vriendjespolitiek herman!! ik ben er nu nog meer van overtuigd dat valerie en iemand bij truvo elkaar kennen . want zeg nu zelf dat ontwerp van valerie is spuuglelijk.
trouwens herman, het gaat er al van in het begin over. als valerie na dat de wedstrijd is afgesloten s’morgens ineens nog veel stemmen bijhaalt waardoor ze in de top 3 komt en mijn zoon uit de top 3 geraakt met valse stemmen , want op zo een korte tijd meer als 100 stemmen halen is onmogelijk en dat die stemmen dan toch nog worden bijgerekend dan is daar al een reukje aan. wat is dan het nut van een reglement als dat toch niet wordt nageleefd. het is nochthans heel simpel. als er staat stemmen tot 0:00 dan is dat tot 0:00 en niet tot de volgende middag.
Heeft er iemand een idee waar je tegen zo’n dingen klacht kan indienen?
Dit gaat gewoon te ver, het mag wel duidelijk zijn dat de inzending van Valerie nu, achteraf, nog is aangepast naar een nieuwe versie. Ook wordt er totaal geen gehoor gegeven aan de klachten hier, zowel niet over het verloop van de wedstrijd als het veranderen van de winnaar van de iPhone.
Dit is een belachelijke gang van zaken, zeker na valse beloftes dat ‘De Gouden Gids hier zeker uit zou leren voor toekomstige wedstrijden’.
Ik zal het hier ook nog maar eens melden, maar aan deze wedstrijd zit sowieso een reukje zoals door velen al gesuggereerd wordt.
Ik kreeg telefoon dat ik won, ik zag hier een protest, direct erna kreeg ik mail dat ik mijn overwinning kwijt was.
Ik mailde nog terug wat met de winnaars van Antwerpen en Aarlen dan? maar geen reactie.
Nu ik gezien heb dat Antwerpen haar design mag veranderen, heb ik terug een mail gestuurd naar de verantwoordelijke met de vraag, waarom Valerie wel mag en ik niet…
Want de foto die ik gebruikt heb, kan ik evengoed zelf gaan nemen en dan is mijn “ontwerp” wel legitiem.
Het is nu 4 dagen geleden, en nog steeds heb ik geen antwoord gekregen op mijn email. Ik hoop er zelf niet meer op… Ik vind het zeer laag dat zoiets gebeurd in een bedrijf als de Gouden Gids.
Een zeer ontevreden deelnemer!! Niets is eerlijk verlopen bij deze wedstrijd!!
Groeten! Ex-winnaar Gent
zoals in elke wedstrijd zijn er mensen die ontevreden zijn… maar er is een groot verschil tussen een foto te gaan pikken en beetje tekst opzetten ( die foto is wel het concept van iemand anders ! ) dan een eigen concept,design met mooie beelden gebruiken… trouwens er is niets veranderd aan het design van valerie letens… ik zie een olifant,een kerk, de boerentoren, de zoo etc … toch allemaal dingen die ervoor opstonden…
Toevallig gaat het hier wel om andere foto’s van een olifant, kathedraal, boerentoren, enz… dan het vorige ontwerp!
Ik vind dat Gent ook opnieuw mag ontwerpen. Iedereen gelijk voor de wet! Ookal was dat van Gent slecht en simpel in elkaar gestoken en dat van Antwerpen goed maar niet volgens de regels.
op de contactpaginav an truvo staan twee adressen info@truvo.be en communcation@truvo.be
Alsof je langs daar gehoor krijgt.
zeg ex-winnaar, er zit misschien inderdaad wel een reukje aan deze wedstrijd, maar het feit dat jij daar ongelukkig over bent vind ik toch echt wel overdreven,
-de 10 seconden om gent in google afbeeldingen te typen
-de andere 10 om “stay connected” (wat dan ook weer een overdreven ‘obvious’ copywriting is voor ‘verbonden met je regio’
-de andere 10 seconden om er dat sjovenistisch gents stropke op te plakken alsof de hele regio gent daar blij om is
vind ik maar niks vergeleken met het werk van anderen die er toch wel wat meer denk en doe werk in gestokden hebben.
Maar daar kan jij in feite niks aan doen, het feit dat de jury dan nog zon ontwerp als dat van jou heeft gekozen, daar vind ik inderdaad een reukje aan hangen
maar mijnheer, ik snap niet waarom u klaagt. u hebt een foto die niet uw eigendom is gebruikt terwijl dat nu juist het belangrijkste punt was in deze wedstrijd het stond duidelijk in het reglement . in plaats van u ook een tweede kans te geven zoals u vraagt zou gouden gids gewoon iedereen die een gestolen foto heeft gebruikt moeten diskwalificeren. dus u en valerie en de persoon van aarlen . dat zou het ENIGE LOGISCHE zijn. het feit dat valerie een tweede kans krijgt en u niet daar zit een reukje aan. valerie mag dan wel design studeren maar ik vind haar ontwerp lelijk vooral die grote vrouwenhanden met die nagels die niet allemaal even lang zijn het is afzichtelijk. er zaten er veeeeeeeeel veeeeel mooiere tussen.
Troll much? Djeezes gij kunt een stukske zagen.
ik kan nog wel even doorgaan hoor. het ontwerp van valerie IS gewoon lelijk. de felle lichtblauwe achtergrondkleur en de OVERBELICHTE handen maken het zo dat de handen een lijkkleur hebben . . het is gewoon lelijk. de handen zijn dan nog eens veel te groot in verhouding met de foto’s . je moet maar tegen kritiek kunnen hé , niet iedereen heeft dezelfde smaak.
als jullie kritiek zagen noemen bewijst maar weer dat jullie een bende kinderen zijn.
blijkbaar kan er in de vriendenkring van valerie niemand ABN schrijven .
men vraagt zich af hoe die hun diploma middelbaar hebben gehaald nietwaar. het niveau in de scholen is blijkbaar bedroevend laag de laatste jaren.
djeezes? stukske? gij? das? ni?
Miljaar, stopt eens met zo te bleiten, zeg.
Tis nie schoon dat er zo’n rare praktijken in deze competitie werden toegepast: Veel te late bekendmaking van de winnaars, slechte afsluiting van de website op de gegeven deadlines, rariteiten met wisselende winnaars, vriendjespolitiek…
Suckt allemaal wel; echt keihard. Ikzelf ben ook nie gewonnen en kvind het ook super jammer… Maar damn! Get over yourself. Tleven is meer dan dit eh…
Btw zitten janken in de commentaar van een blogpost waar bijna niemand nog naar kijkt gaat uw punt echt nie maken. Als ge echt iets wilt bereiken, gaat dan keer hard tekeer en zet invloedrijke mensen van de Vlaamse blogosfeer derop.
Hier zitten zeiken gaat u echt niets helpen.
En terwijl ik hier nu toch ben: Proficiat aan alle winnaars! Ben best benieuwd hoe de prints er gaan uit zien! Veel plezier met de iPad’s gewenst! Ben stiekem wel jaloers ;) (heb de mijne nu wel al besteld ^^ )
Men vraagt zich vooral af of mensen van uw leeftijd niets beter te doen hebben dan op jongeren te vitten. Als moeder van één van de deelnemers bent u wellicht minstens bovenaan de 40, toch heeft u niets beter te doen dan de jongeren op deze blog persoonlijk aan te vallen.
Daarbij leren ze mensen in het middelbaar op zijn minst nog aan dat een punt gevolgd wordt door een hoofdletter, net als het feit dat ‘gij’ gewoon archaïsch taalgebruik is en dus ook volledig correct. Als ge de toch commentaar wilt geven op taalgebruik, kijk dan eerst eens in eigen boezem.
als u even de moeite zou doen om alle posts te lezen dan zou u weten dat ik alvast niet begonnen ben. lees de post van “stop met zeveren tegen gouden gids” eerst maar eens voor u kommentaar geeft. nog een prettige dag verder.
p.s. ik ben nog geeneens 40 .
Dus uw reactie op mijn post is: “Ja, maar hij is begonnen hoor, meneer!”? Ook dat is weer een reactie van hoog niveau. Normaal zou ik hier geen commentaar op leveren, maar als de pot de ketel verwijt.
Valerie stond nog NIET in de top 3 toen de wedstrijd NORMAAL GEZIEN stop gezet werdt !!
In het regelement staat : “…en wordt afgesloten op dinsdag 25 mei 2010 om 00:00h.”
HALLOOO ??
Als het in het regelement staat MOET dat zo gebeuren !!!
Daarbij is het niet eerlijk dat valerie haar ontwerp heeft mogen aanpassen en de ex-winnaar van Gent niet !!
Net terug van vakantie.
Zoals verwacht sterft dat hier een stille dood; fantastisch…